Sidor

lördag, september 15, 2007

Chokladprovning

Idag var det dags för överaskningsfest för en kompis som just fyllt 30 år. Vi samlades hemma hos hennes föräldrar för lite vin och chokladprovning. Den kombinationen har jag aldrig provat förr.Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad de tre vinerna hette. Det första var i alla fall Asti Cinzano som gick alldeles utmärkt ihop med första chokladen (vit choklad och limetryffel). Det var spännande att prova på chokladen ihop med vinet. De andra vinerna var jättesöta och skulle knappast gå att dricka skärskilt mycket av men ihop med chokladen blev de jättebra.

Efter chokladprovningen åkte vi till stan och åt middag på Valdino. Jag har inte ätit där tidigare. Lokalen kändes väldigt trist, helt avskalat och tråkiga tavlor på väggen. Servicen var däremot bra och maten var god. Jag tog oxfilé och fick en rejäl bit (men jag hade nog velat ha lite mer ungsrostade morötter). Det var trevligt och vi hade intressanta samtal. Vi gick över till nattklubbsdelen och där blev det kaffe och bailey's för min del. Sedan åkte de flesta hem och jag satt kvar med en tjej och drack ett vinglas. Hon ville para ihop mig med en av sina två singel-kille bekanta. Jag brukar inte gilla att bli ihop parad med folk men just då tänkte jag att varför inte? Ikväll lämnade jag dock stället tidigt, det fanns ex jag inte ville se och man vet aldrig vem som dyker upp.
Men jag ville inte hem och sova heller och det fanns andra jag ville träffa och prata med så istället åkte jag hem och pratade med en kille jag träffat på fest i början av sommaren. Vi pratade och pratade långt in på småtimmarna och det känns lite bättre nu.
Det var nämligen en fin kille jag pratade med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar