Sidor

lördag, januari 26, 2008

Vernissage: Astrid Sylwan

Idag har jag varit ute på umedalen och gått på vernissage. Konstnärinnan denna gång var Astrid Sylwan - som jag gillar. Det var en jättefin utställning, inte lika rosa som den förra. Den gången gillade jag verkligen en stor grön målning (Midwinter-Spring painting) för att sedan verkligen vilja ha en lila målning. Men nu försöker jag inte säga att jag inte hittade någon ny favorit i denna utställning, för det gjorde jag. Några stycken faktiskt, helt klart värt resan till Umedalen.
Vill du kika närmare men har inte möjlighet att åka dit så kan du göra det på Galleri Andersson Sandströms hemsida.

Astrid berättade att hon jobbar med sina målningar på golvet. Det roar henne att droppa färg och låta den rinna. Hon jobbar väldigt mycket med färgen och har alltid en idé när hon börjar. Målningen får symbolisera vad som hände i hennes liv vid den tidpunkten. Sedan när man reser upp målningen kanske man ser något nytt i den. Man vill bara gå hem och måla...
Men det gjorde jag inte istället gick jag en sväng på stan och sedan gick jag hem och gjorde en hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar