Sidor

söndag, november 23, 2008

Pizza house i Umeå

Jag packar och packar eller egentligen så är det snarare så att jag kommit in i fasen där jag slänger och slänger. Så jag tar en paus med den allra sista pizzan från Pizza house.Tornero utan räkor.
Det är visst bara jag som beställer den så. En gång i tiden (2003) var jag där lite väl ofta (lördagar före/efter utgång, ibland söndag). Sedan ändrade jag lite av mina dåliga vanor och när jag ca ett år senare gick dit igen så sa pizzabagaren:
Hej, det var länge sedan.
Ett tecken på att man ätit lite väl mycket pizza. Men goda är de och snabbt går det att få sin pizza också.
Pizza house är en liten pizzeria i bågen, mitt emot tågstationen. Alldeles bredvid Nattöppet (filmuthyraren). Den är så liten så det finns nästan inte plats att äta där. Men gör inte misstaget att köpa din pizza på pizzerian som är mycket större brevid. Det finns en anledning till att det är fullt på den lilla pizzerian. Även om det är proppat med folk kommer du att få din pizza snabbast och godast härifrån.

Så då vet ni. Nya och blivande umebor.
(Funkar bra att gå och köpa en pizza efter man varit ut på puben, de har öppet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar