Sidor

söndag, februari 08, 2009

Kung Bores gata

Det är kallt och jag vill inte gå ut.Kung Bore har kopplat greppet om vår gata, snön faller ner i större flingor nu. I torsdags kom det jättemycket snö och vi skottade - tre gånger. Tonåringen skulle köra snöslungan men det visade sig att den är trasig men då skottade han ändå. I fredags mellan morgontidningen och lunch kom äntligen plogbilen och sedan fick jag skotta fram postlådan. Det har fortsatt att snöa, igår var det en lite lagom mängd. Idag är det mer.
Vinter, vinter, vinter.Som ni kan se på bilden har snömängden vuxit. Vi som skulle ta släpet och åka till tippen när sambon kommmer hem, så jag försökte att inte skotta in släpet. Men vädret hade andra planer och blåste en massa snö där släpet står. Vill man använda något som står ute får man nu skotta en hel del först. (Älskling, jag är rädd att det gäller skotern också.)En snöhög på marschallen. Jag undrar hur många cm det egentligen har fallit. Frågar ni mig är det 60 cm men det kan ju vara så att jag överdriver för att jag är nybörjare i snöskottarbranschen.Jag går in, med vetskapen om att jag måste gå ut igen. Efter en timmes skottning har det snöat så mycket att jag fick börja om igen. Det är inte över än och jag börjar få slut på ställen att stoppa snön.

1 kommentar:

  1. Kika gärna in i min blogg; www.chicflia.blogg.se

    SvaraRadera