Sidor

söndag, mars 01, 2009

Inspiration till sena kvällar

Jag går ju som sagt en kurs nu, vilket innebär att jag ska lämna in uppgifter vissa söndagkvällar. Så idag har det målats utifrån min idé.
Uppgiften var att först välja några illustratörer eller liknande som man inspireras utav och då valde jag Cassandra Rhodin, Liselotte Watkins (de är ju ganska lika men den ena använder mer färg) och sist men inte minst den bästa Modesty Blaise illustratören: Enrique Romero.Mitt problem blev sedan att vi skulle teckna tre bilder inspirerade av en av dessa. Jag bestämde mig för Cassandra inspiration eftersom jag avskyr att måla i akvarell och gillar att använda färg. Men nu skulle jag då göra fridlysta djur. Ungefär vid den tidpunkten insåg jag så otaktisk jag var. När man vet att man ska rita djur kan man väl välja inspiration som inte bara ritar människor.
Men, men.
Så här bidde det.
De fridlysta djuren:Kul att många andra verkar lämna in i sista minuten också. Huvudsaken är ändå att inlämningen sker i tid!

1 kommentar:

  1. Jag gillar också cassandras tavlor, coola. Du var då riktigt duktig på att måla, vilken rolig kurs det verkar vara! Vi tittar in nästa gång vi går förbi om du är hemma :)

    SvaraRadera