Sidor

söndag, mars 28, 2010

Vår lillas dop

I går var det dopdags för vår lilla prinsessa. Hon följde mig plan och somnade i vagnen vid elvatiden. Sedan väckte vi henne kvart över två och lät henne äta i en timme samt bytte om och åkte till lokalen/kyrkan.
Det var en fin ceremoni och Lillan var fin i dopklänningen som alla hennes bröder och pappa blivit döpa i. Men det var tydligen ett tag sedan det var rosa band på den klänningen säger svärmor. Nu måste jag brodera in hennes namn och skicka vidare till nästa släkting som ska ha barn snart.

Först sjöng vi "Gud har en famn" och så pratade prästen. Så spelade vi "Det vackraste" och så pratade prästen och döpte lillan. Och så glömde han av att jag skulle läsa en dikt så jag fick påminna honom.
Det var den här dikten:

Inte trodde jag
hade ingen aning
att en sekund kunde etsa sig fast utan varning
att en kärlek så stor kunde födas
och börja existera
att jag aldrig blir densamma
någonsin mera

Älskade lilla vän
så varmt välkommen
med dina ögon, din lilla röst
du är så otroligt vacker när du vilar vid mitt bröst
så svårt att tro att du kommit för att stanna
och att någon som jag fick äran att bli din mamma


Jag har inte skrivit den utan hittat den på www.barndop.nu. Men den var så fin att jag var ju bara tvungen att läsa den för det lilla gullegrynet.

Sedan sjöng vi "Du vet väl om att du är värdefull" och prästen sjöng verserna. Det var fint att avsluta med.

Sedan gick vi över till församlingsgården och åt smörgåstårta och fika. Vi skulle aldrig klarat att ställa i ordning och allt utan hjälp så det tackar vi så mycket för. Man önskar att man hade mer tid, jag hade velat sitta vid varje bord och prata med alla i nån timme men det finns ju inte riktigt tid för det, tyvärr.

Jag önskar att jag hade några bilder från dopet också.
Men jag ska be de som var där att maila sina foton om de tagit några vill säga.

2 kommentarer:

  1. IKEEEEEA!När ens sambo surrar om det så måste man ju snart åka dit och shoppa loss :)

    Vad skönt att dopet gick bra.Och visst önskar man att man hade mer tid att prata med alla.

    SvaraRadera
  2. Det var jättefint dop och gott fika! :)

    Jag ska bränna en skiva åt dig med bilder och det jag filmade från dopet, blev några kort faktiskt! Sedan tog Johanna rätt mycket kort som hon säkert skickar!

    Kram!

    SvaraRadera