Sidor

måndag, augusti 29, 2016

Bröllopstårta i lila, silver och vitt

Bröllopstårta efter en inspirationsbild.Två våningar täckta med vit sockerpasta. Den övre även med ätbart bladsilver. Två våningar med lila (aningen marmorerad men det syns dåligt på bilden) sockerpasta och ombre volanger. 
Ätbart pyssel i sin bästa form - jag pysslar och någon annan äter. :)

Ätbart bladsilver köpte jag två förpackningar utav, det är inte jättemycket i varje förpackning. Jag beställde även en ny lila färg som i mina ögon är mycket bättre än den lila från Wilton som jag ägde sedan tidigare. Wiltons är mer grålila och fastare så pastan blir lite kladdigare med geléfärgen från Rainbow dust men å andra sidan kan man droppa ner färgen och det blir en fin plommonlila av bara en-två små droppar. 
Pastafärg ProGel Purple köpte jag hos Tant fondant där jag även köpte sockerpasta, tårtfat och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar