Sidor

söndag, april 02, 2017

Söndagssummering

Veckan har bjudit på tisdagsmiddag hemma hos pappa, världens bästa dag att bli bjuden på middag så är det trött-tisdag! Jag har också kommit gång med att promenera. En liten stund i alla fall, det behövs i mina stillasittande arbeten. Sen fick jag frågan just efter en ljus och fin prommis om att anmäla mig till vårruset. Så jag svarade ja - varför inte.
Onsdag gjorde jag och dottern det årliga glasstestet (laktosfritt eller lakritssmak hoppade vi över), det var praktiskt på torsdagen när trött och hungrig dotter kunde ges en påbörjad glass så hon orkade med läxan medan jag lagade mat. Lite glass före maten har ingen dött utav, jag gjorde så väldigt god mat att hon åt middag sedan också.
Lördag hade jag säsongens andra och sista säljmöte med gänget. (Förra veckan var jag i Ö-vik.) När jag haft mötet hoppade jag på ett plan till Stockholm för på måndag börjar jag veckan med arbetsmöte.

Veckans shopping:
Jag följde med för att titta på en soffa på Reprisen, men det blev jag som handlade. Denna underbara lilla sittpuff var bara tvungen att följa med hem (samt två macaron mattor). Passade bäst i finrummet, uterummet. Jag är väldigt nöjd med mitt fynd. Påminner mig om en puff jag haft, men den var vit.


Sedan var det ju halva priset på bokrean på Coop. Tre kokböcker som jag villhöver för nästan inga pengar alls. Jamie Oliver, Roy Fares och Paulo Robert.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar