Sidor

söndag, mars 11, 2018

Söndagssummering

Tisdagmorgon ringde väckaren otroligt tidigt, så dottern hade jag lämnat hos morfar kvällen innan. 03:20 var det morgon och 04:30 körde jag mot flygplatsen. Sov väldigt gott på planen.
Så hade vi möte på Varbergs fina stadshotell hela dagen, avslutade med Asia spa och fantastisk middag på Numi. Helt klart värt att stiga upp så tidigt för...
Skön stämning på Asia spa med asiasisk spa musik och tyst stämning. Skönt saltigt fotbad och härliga bastubad. Men bäst var nog varma lugna poolen. Älskar varmt och stilla vatten. Det finns en pool med olika bubbelzoner också, men jag gillar tyst och stilla bäst. Bastubad och fotbad. :)
Men så till maten!
Nami var ju lite som att komma till mathimlen i min värld. Jag är lyckligt lottad som fick chansen att äta där. Avsmakningsmeny som kocken bestämde och då började vi med sushi. Sushi är aldrig fel!


Så gott! De där bönorna i bakgrunden också.

Dumplings är gott, men de vi gjorde hemma blev lite godare. (Fantastiskt goda mao.)

Kroketter

Lime och ingefärsmarinerad kyckling

Kimchi? Grönkålschips, Fiskskalschips? Minns inte alls vad som var i skålen. 

Potatisterrin och bläckfisk.
När magen var riktigt mätt serverades vi 3 kulor glass med annorlunda smaker. Det här var största överraskningen då det var chiliglass. Den exploderade i munnen. Gillar verkligen serveringens upplägg också men tror att den vita glasskulan var godast. Minns inte smakerna på den vita och gröna men de var goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar