Sidor

fredag, juli 27, 2018

Piteå dansar och ler fredag

Jag hade bävat lite för den här dagen, hur ska det gå att fixa den där dagen för dottern med gravidmagen i den otroliga sommarvärmen. Ibland tar orken helt slut och man vill ju inte förstöra dagen för lillhjärtat. Dock gick det riktigt bra.

Dottern har sparat sommarlovets veckopeng i två veckor samt pantat burkar, så hon hade egna slantar att bestämma över. Först ett åk-kort med 6 karuseller. En mjukstart med ett barnpariserhjul men sedan ville barnet åka den läskigaste. Jag ville säga nej men pappan fick åka med henne. Båda kom ner snurriga och lite lätt illamående. Skönt att han var hemma i år.
Redo för Extreme fly.
Lite lugnare med rutschkana
När fyra av sex åk var avklarade och kön till larven var lång så gick vi och åt en tidig middag. Gyros åt maken, oxfilérulle åt mig (jag ville egentligen ta langos men fokuserar på att välja kött när jag kan) och en barnportion med friterad kyckling, ris och sweat and sour sås.

När vi ätit var det dags att se showen vi kommit för. Samir och Viktor på Rådhustorget. Varm och trångt precis som förra året. Barnen ser inte mycket. Men till slut hittade vi en plats där hon kunde skymta dem ibland.
Sedan mer karusell och så hemåt med ett nöjt barn som spenderade slantarna hon hade kvar på 3 godisremmar och en sockervadd.

Jag tyckte att det var super att hon hade egna pengar. Det finns SÅ mycket man kan säga att man vill ha men när man själv får avgöra om det ska bli en enhörningsballong eller godis, leksakshund eller några extra karuseller - då är en övning i a prioritera det man vill ha mest.
Så hem och vila lite.
Familjefotot var svårt att få till...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar