Sidor

söndag, oktober 07, 2018

Söndagssummering

Lilleman en vecka gammal med sin kanin.
Måndag kom, min första vecka som ensam hemma med de två yngsta. Dottern har verkligen inte varit i god tid i veckan. Nån dag lite för sent och de andra har de bara varit nån minut tillgodo. Delvis beror det på att bebis ska kläs och matas och storasyster vill gosa lite innan vi åker.
I måndags fick jag lämna middagstallrikarna på bordet för att få iväg flickorna i tid till dansen. Men de kom i tid, alla barn var mätta och jag med. Städa kunde jag ju göra när jag kom hem.
Ibland tar jag mig en tupplur med lilleman, på så vis får jag ändå tillräckligt med sömn. Han är vaken varannan timme även på natten men nu när han sover i sängen somnar vi om fortare.
Storasyster gosar lite före skolan.
Första barnvagnspromenaden i måndags. Lite för tidigt kanske så jag gick inte så långt.
Lilleman badar med babyinsatsen till badbaljan. Lite enklare. Han är väldigt nöjd med att bada i exakt 37 grader. Han är heller inte rädd för att få schampot bortspolat med duschen.
Vi har fått ögonblickskort från Isa form i present.
Hur söta är inte Babblarna leggings på en bebis i storlek 50/56?



I övrigt, ja vad har vi gjort? Provat att torka äppelskivor i ugnen till dotterns mellislåda. Samt bakat blåbärsmuffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar