Sidor

lördag, november 25, 2006

Hemma med julshopping

Jag är nog ganska hemma i Umeå ändå. I torsdags när jag köpte pizza tog pizzakillen fram kartongen när jag kom in och sa ”39 kronor”. Vad som var ännu mer förvånande är att jag bara betalade och litade på att det verkligen var min Tornero utan räkor i kartongen. Förtroende för pizzakillen som känner igen mig.
Idag när jag klev på bussen sa chauffören ”Jaha, ska du till museumet idag?”. (Ja, man ska ju inte vara petig och säga att det ju faktiskt inte är ett museum utan ett konstgalleri med samtida konst.) En av Umeås busschaufförer känner igen mig.
När jag kom tillbaka till stan gick jag på Ica och där var det minst sagt jul. Glögg och pepparkaka, bröd med god julost, lussekatter. Jättemysigt, jag fick julkänslor fast det är plusgrader och ingen snö alls (det regnar).
Indiska hade en massa saker som jag vill ha. Träffade en kursdeltagare och konstaterade att det blev ett dyrt besök det här. Julen blir röd i min lägenhet i år. (Så det blir nog ingen julgran eftersom jag bara har blå pollor.) Nu när jag inhandlat:
1 st röd julduk till vardagsrumsbordet.
1 st svart löpare (det är modernt)
1 st röd lykta med mönster
3 st små röda ljuslyktor
1 st svart glittrande ask

Så nu ska jag jula till det lite och äta lussekatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar