Sidor

tisdag, januari 09, 2007

Om jag var en hund

Jag hittade ett skojigt test, som visade att om jag var en hund så skulle jag vara en: Jack Russel terrierJack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

Jag tycker inte så mycket om att vara utomhus och är inte särskilt aggressiv alls. Det låter som en jobbig hund, jag tror inte jag ska skaffa mig en sån.

Tydligen så jobbar jag med två cockerspaniels och min syster är en golden retriver.
Läs mer om de olika raserna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar