Sidor

fredag, maj 25, 2007

Min röda favoritfärg

Det hela började med ett rött plåtskåp från Ikea. Jag tyckte så mycket om färgen att jag köpte ett trots att jag var fattig student. Mitt favoritskåp som förgyllde hela mitt lilla studentrum. Några år senare skulle köksmöblerna målas om och då utgick jag från mitt fina skåp. Efter något fel på butikens färgrecept blev det till slut rätt nyans.
Två år senare skulle jag måla mitt rum i källaren jag delade med en kompis. Så jag valde en orange-nästan-röd färg och målade en vägg. Men det kändes inte rätt så jag köpte en ny färgburk i en något rödare nyans innan jag glatt fortsatte måla de andra väggarna. När vi sedan flyttade hamnade färgburkarna bredvid varandra och jag insåg att jag valt exakt samma färg igen. 2070-Y90R
När jag sedan flyttade till bostadsrätten målade jag naturligtvis sovrummet i samma nyans. Ska man vara petig så skulle jag om jag hade gjort det igen valt en nyans mörkare eftersom denna lägenhet är mycket ljusare än källaren var. Det är en väldigt bra röd färg. Men det känns som om det är dags att byta...

1 kommentar:

  1. Dte är en vacker färg! VAd kul att du alltid faller för just den :)

    SvaraRadera