Sidor

lördag, maj 12, 2007

Promenera i högklackat

Nu skulle jag inte stå och locka håret i sista minuten så redan klockan tre satte jag igång. I lugn och ro, spelade lite musik och tog det lugnt. Klockan fem var jag klar men så skulle jag slå in presenten i papper och vips nästa gång jag kollade på klockan var den halv sex! Vart tog tiden vägen?
Jag ringde till taxi eftersom jag var lite osäker vart jag skulle.
Jag: - Hej, jag vill beställa en taxi till xxxgatan.
Taxi: - Vart ska du åka?
Jag: - Jag vill åka till norrstrands logen
Taxi: - Hmmmm, ja… (paus) Nog kan jag ju komma och hämta dig förstås. Men det går nog fortare om du går. Det tar bara tio minuter.
Det var lite snopet.
Men jag gick.
Det var inte långt, i högklackade skor tar det dock dubbelt så länge och håret blev förstås lite mindre lockigt. Nåja, fint folk kommer sent har jag hört...Malin fick sin present som jag beställt på fotbollshopen. Leveranstiden var kortare än jag trodde att den skulle vara. Egentligen hade jag tänkt på något sätt hitta fotbollskillen Jesper Blomqvist och få honom att signera den (hon var ett fan av honom när vi lärde känna varandra). Men han har visst flyttat från Umeå."Gamla" klasskompisar från gymnasiet.Min nya klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar