Sidor

måndag, december 17, 2007

Bad Santa

En annan julfilm vi såg i helgen var "Bad Santa". Tomten (Billy Bob Thornton) är en nedsupen loser som raglar in på varuhuset tillsammans med en liten dvärg. Målet är att råna varuhuset och leva på pengarna resten av året men så lär alkisen känna en liten tjock kille är alldeles ensam. En "svart komedi" variant av julfilm. Lite variation kan ju vara på sin plats efter alla snuttiga barnvänliga varianter.
Den här varianten gillade killen och killens barn. Själv vet jag inte riktigt, visst det är kul och man skrattar. Killen är ju helt väck. Men samtidigt tänker jag på alla barn som hatar julen. Barn som bävar för julen på grund av föräldrarnas alkoholmissbruk. Nu låter jag som en moraltant. Om jag kunde slå bort dom tankarna skulle jag också tycka att filmen var superrolig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar