Sidor

tisdag, december 11, 2007

Jul i köket

Nya julgardiner hänger i köket. Jag som haft samma gardiner sedan jag flyttade in för fem år sedan. På sin höjd har jag tagit ner dem, tvättat och strukit innan jag hängt upp dem igen. Så nu tycker jag att det känns lite konstigt...
Nu matchar inte lampan gardinerna.Min amaryllis tycker att det är jul och har redan slagit ut i full blom. Men jag tycker inte att det gör något att den blommar nu och inte sedan. Jag är bara glad att den blommar överhuvudtaget, den kunde ju faktiskt ha gått och dött istället...Ikväll serveras i mitt kök färsk pasta med sås av oxfilé och svamp till ett glas av Lindemans bin 45 Cabernet Sauvignon. Riktigt mumsigt.

1 kommentar:

  1. Vilka läckra gardiner!
    Visst känns det ovant när man ändrar något. Själv har jag inga gardiner på sommaren, eftersom jag har så fina fönster, så det blir lite konstigt på hösten, när det kommer upp nya.
    Famos

    SvaraRadera