Sidor

torsdag, februari 14, 2008

Alla hjärtans dag

Det är så tråkigt att vara ensam på alla hjärtans dag. Jag tror att ALLA andra går ut och äter någon sån där speciell alla hjärtans dag meny med sin käresta. Eller åtminstone en hjärtbakelse eller en kartong geléhjärtan eller tända ljus till den lite piffigare middagen.Nåja, vi fick i alla fall prinsess- och chokladtårta på jobbet dagen till ära. Jag har sedan varit och sett ”Lust, Caution” som är Ang Lees nya film (han som regisserat ”förnuft och känsla”, ”Crouching tiger, hidden dragon” med mera). Jag vet inte vad jag tyckte om filmen, ibland var det långtråkigt så man nästan somnade men ändå spännande att se hur det skulle gå. Väldigt nakna scener som regissören beskriver som sin 50-års kris. ”andra skaffar sig en yngre kvinna, jag filmar nakenscener för första gången”. Jag kan förstå att han tyckte att det var lite jobbigt och avancerat.
När filmen var slut blev det som bara att man satt kvar och tänkte jaha, vad vill dom säga med den filmen? Vad menas? Var den bra? Eller var den dålig? Nja, jag vet inte än. Det får jag nog fundera på i några dagar.
Filmen handlar om:En ung studentska som går med i en teatergrupp. Gruppens ledare övertalar gänget att försöka komma i närheten av en mäktig man men målet att döda honom. Eftersom hon är attraherad av killen vill hon naturligvis hjälpa till. Så flickan blir vän med mannens fru och försöker inleda en affär med honom men allt misslyckas. Tre år senare möter hon gruppen igen och övertalas åter att spela rollen som mrs. Mai och försöka med uppdraget igen. Ett uppdrag som blir mycket längre än hon trott och får henne att inte veta vem hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar