Sidor

onsdag, september 03, 2008

Piffat bokhyllan

Idag har jag släpat hem 10 st gigantiska flyttkartonger från Claes Ohlssons (5 st/99 kr). Det påminner mig om en sak:
Det är jobbigt att flytta!
För säkerhets skull fråga jag Micke om han ångrat sig och ville göra slut, men då blev han nästan lite sur. Så det hade han lyckligtvis inte. Jag ska sälja lägenheten och då vill man förstås fixa allt det där man tänkte göra. Varför är det så?
(Samma sak på jobbet, nu när jag ska sluta tar jag mig tid att städa upp kontoret från gammalt som blivit kvar sedan tidigare person hade det.)

Hemma är det mycket att göra, på jobbet är det hektiskt. Men idag har jag i alla fall hunnit en del och hemma har jag rensat bort lite och putsat ett fönster samt klurat ut vilka gardiner jag ska hänga upp.

Egentligen tänkte jag ha bara de vita och ljusa pocketböckerna där, men det blev så trist så några färgglada får det bli. Nu är de i alla fall färre, bokhyllan var mer än full!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar