Sidor

tisdag, maj 20, 2014

Test: Friday night chicken BBQ

Dafgårds Friday night chicken, sweet bbq smak.
Vi har fått testa Friday night chicken, ett test som vi genomförde gratis tack vara Buzzador. Så roligt att prova nya produkter, speciellt mat. Kyckling är gott också så jag hade ganska höga förväntningar.
Stressad var jag också. Hem och snabbt slänga in kycklingen i ugnen. Den är klar men ska värmas 20 minuter. 
Efter 20 min i ugnen.
Så här såg det ut efter vi värmt den. De ser verkligen goda ut.
Men skalet är inte det minsta krispigt utan mer mjukt. Dottern fick en wraps och sa att den inte var god men ändrade sig sedan till att säga att den kanske var lite god. (Beror nog mest på att hon fått lära sig att man inte ska kalla mat äcklig bara att man kanske inte tycker om den.)
Grabben fick fixa sig tillbehör själv och jag tänkte att han kanske äter upp mestadelen av kycklingen. Så var inte fallet vilket det hade varit om han hade tyckt om den.

Produkten gick alltså inte hem i min (denna kväll ganska lilla) familj.
Paj av resten.
Det kändes onödigt att slänga den överblivna kycklingen men jag hade ingen lust att äta den som där är igen. Så jag gjorde paj av resterna. Kycklingen finhackad i ett pajskal av dinkelmjöl tillsammans med paprika och lite lök. Sprinkla på lite västerbottensost och så ägg och gräddblandning med en gnutta curry. (Jag ogillar stark currysmak.) Så är veckans lunch fixad.
Paketet är 500 gram kyckling och kostar 70 kr. Jag tycker att priset är högt och skulle hellre köpa en nygrillad kyckling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar