Sidor

söndag, maj 13, 2018

Söndagssummering

Ny vecka och nya möjligheter.
I tisdags var vi på samrådsmöte med Sunpine och sommarstugeområdet. Nu är jag skriva-insändare-upprörd på Piteå kommun. Sunpine med vinstintresse kan jag förstå men inte hur kommunen resonerar som utlovat försäljning av onödigt mycket mark med onödigt mycket skogsavverkning som följd.

Torsdag blev det långhelg för dottern igen. Vi hjälptes åt att kratta gården i torsdags och i fredags krattade maken klart det sista.
Fredag fick dottern ha sovkompis och på lördagen åkte vi till Umeå för att gå på stan och bo på hotell. Svårt att välja restaurang men till slut fick det bli Pinchos till middag. Väldigt gott, speciellt churros till efterrätt.

Söndag åkte maken till jobbet och jag sov lite längre innan jag åkte till Ikea och shoppade grejor till stugan. Två hyllor att ha ovanför tv-bänken, krukor och plastväxter att ställa på den högre, en liten hylla att ha vid sängen, mörkblått överkast. Ett nytt soffbord hemma och en rullvagn med tre korgar för byta blöja grejor. Portabelt är bra. Grön växt med kruka, bäddset, gardin, servetter och värmeljus.
Före hann jag in på Åhléns.
Jag åkte även förbi Ulrika och köpte babytäcke, samt fick ett bäddset. *Tack*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar