Sidor

söndag, januari 20, 2019

Söndagssummering - lilleman 16 veckor

Elefanten som piper är extra populär just nu. Nyss var alla leksaker superläskiga.

Sover ute i Hugos gamla vintermössa.

Julskjortan passar fortfarande.


Torsdag drog vi till Göteborg, tänkte luncha lite mellan planen på Arlanda och vara framme vid kl 14. Dagen började med -25, bilen var trots motorvärmare lite trött. Men vi tog oss till flygplatsen med väskor och allt i alla fall. Planet var dock inställt så jag fick sitta i vänthallen tills jag blivit satt på en annan flight och kunde få ut ett boardingkort.
Väl incheckad åt jag frukost och sen blev planet försenat så då fällde jag upp datorn och jobbade medan lillen sov i resevagnen.
På första flyget. När vi kom fram hade han bajsat och behövde ett klädombyte innan nästa flight.
När vi kom fram till Arlanda skulle jag ha varit framme i Göteborg och äta lunch med mina kollegor. Men istället blev det Joe and the juice, mer förseningar och lite mer jobba. Tack och lov för resevagnen. När jag klev på planen bad jag någon passagerare hålla lillen medan jag lastade in vagn, dator och skötväska.
När vi till slut kom fram till Göteborg så kom inte min väska på bagagebandet. Så jag fick stå och fylla i en saknad bagageblankett och fundera på allt som var viktigt för jobbhelgen som fanns i den saknade väskan. När det var klart ringde jag ett taxibolag och stod och väntade i bagagehallen. Jag tänkte att i en perfekt värld så hinner min väska komma.
Vilket den gjorde! På ett bagageband långt bort dök det upp en väska i min färg och jag tänkte att det skadar ju inte att ta en titt. Bingo!
Sen ringde taxin och då var det bara att åka. Kollegorna var framme för länge sen och hade gått till spa:et men jag kan ju ändå inte gå på spa med en baby så jag fräschade till mig lite och la upp fötterna på rummet istället.
Supergod middag och trevligt sällskap blev det i varje fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar