Sidor

torsdag, januari 03, 2019

Konsten att städa


Så precis när man ska hämtat två byråer och ska börja få ordning på påsarna med kläder och diverse finns "Konsten att städa" på Netflix också. Det inspirerade  lite extra, jag passade på att titta när jag ammade. Så om du är sugen på tips om att vika kläder kan du se första kvarten, viket var ungefär vad jag hann med innan jag packade upp.
Men nu när jag sett hela så är hon väldigt japansk i amerikanska hoarding hem. Tveksamt att det är lika illa i Sverige men många bra förvaringstips på video. Det är bra. Serien är ingen ersättare för boken, den måste man läsa/lyssna på om man är intresserad.

Marie Kondo skrev den populära boken "Konsten att städa", men det handlar inte om att städa i begreppet dammsuga/torka utan mer om att rensa ut och hur man skapar ett hem man älskar och trivs i med sakerna som väcker glädje. Att finna godbitarna i mängden. Jag har köpt den och gett till både syster och mamma för att den var så bra. Det går även att lyssna på den på storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar