Sidor

söndag, mars 24, 2019

Söndagssummering - lilleman 25 veckor

Ett bad i diskhon bredvid skötstationen i tvättstugan.




Måndag startade med 17 cm blötsnö. Jag körde fast i backen när jag inte tog mig upp och skulle backa för att ta sats men då gled jag mot snökarmen istället och där satt jag. Barnen fick kliva ut och gå till skolan istället. Jag kom lös sen när pappa kom och drog loss mig.
På eftermiddagen skottade jag infarten och plogkarmen i 1,5 timme. Jag behövde inte stressa då jag inte skulle iväg ågonstans idag och sonen somnat fint i vagnen och sov hela tiden jag skottade. När sonen är 6 månader är han duktig om han sover under tiden man skottar, men om pojken är 16 år då är det en helt annan känsla var något jag reflekterade över. Då låter det mer "vakna och kom ut och hjälp mig". Allt handlar om förväntningar...

På lördagen åt jag först frukost hemma och sedan mötte jag upp Alva och hennes pappa på Espresso house. De skulle nämligen göra hål i öronen och Alva var supertaggad. Det gick jättebra och hon blev nöjd.



Ensamma mammor frukost är också festlig. Eller ja, inga skolbarn hemma i alla fall...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar