Sidor

tisdag, februari 11, 2020

När man inte får som man vill...

Jag läser:
Att inte få som man vill kan ju faktiskt vara ens största lycka. En tabbe kan vara ren tur. Och frustration är ofta ett väldigt effektivt bränsle för nya idéer. 
/Trendenser blogg

När jag sitter och tjurar vidare över drömhuset som gled mig mellan händerna. Precis vad jag behövde läsa och hoppas att det är så. Nu ska jag rycka upp mig och planera något nytt. Kanske billigare.
Denna gång slipper jag i alla fall frustrationsgråta för att mäklaren misskött sitt jobb, det gick helt rätt till och mäklaren var jättebra men jag bjöd inte tillräckligt mycket pengar.

Nu när jag istället tittar på mellanlandning i lägenhet för att inte känna köpa-hus-hets så känner jag lite grann att jag borde gått lite högre i budgivningen för lägenhet känns väldigt dyrt. Pengar för ingenting. Säkert mest för att det inte lockar mig att bo i lägenhet, alls!

Men det lockar att bara bo med min lilla familj.
Å så tänker jag - hoppas att den har badkar, då kanske det kan vara värt att tvätta i kollektiv sunkig tvättstuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar