Sidor

söndag, mars 08, 2020

Söndagssummering - Sportlovsvecka 2020

När förskolan frågade efter om barnet kanske skulle vara lite mindre då det var sportlov tänkte jag att någon ledighet planerar jag inte in. Det vore bra om vi kunde få ihop en hel vecka nån gång. Det hände för första gången i år förra veckan och nu när det blev måndag igen hann jag jobba två timmar så var det dags att vabba igen.
Jag hämtade en liten som de sa hade feber (men kanske hade han fått alvedon när jag kom), snoret rann men en riktig matlust hade han också lyckligtvis. Så var jag hemma resten av dagen och fortsatte packa upp och umgås med mina sjuka barn. Jag hann även kika på aktier och köpte ett par jag hade på min köpa-lista efter att ha läst boken, de var billigare nu än när jag först tittade på dem på grund av corona-viruset. Men mest undrar jag hur länge lillen kommer att vara sjuk denna gång. Magsjuka så vet jag att det är minst 4 dagar men med förkylning och den där astman - blir han hemma tre veckor nu igen?
Dottern blev i alla fall frisk mot mitten av veckan.
Lördag tog jag sonen till akuten efter att ha rådgjort med 1177. Jag tänkte att han måste ju ha nån infektion i kroppen då han varit sjuk så mycket. Det hade han inte men däremot så fick han en till kompletterande astmamedicin. Ett pulver som strös på fil/gröt innan läggdags. Jag tycker faktiskt ett det ger bra effekt ihop med de andra. Söndag hade han inte feber men hostar rejält och vägrade både att äta och sova. Jag fick ändå en paus för ryggen när jag gick och såg "No more fucks to give" på bio.
Mia Skäringers show som jag missade live.

Veckans shopping:
Fredag köpte jag en apple tv. Det ska jag ha istället för tv-kanaler i vårt framtida hus så det kändes lika bra att köpa nu. Så mycket bättre bild än via kabeltv kanalerna. (Tror att jag har fem såna.)

En hallmatta från Rusta och rosa gardiner till dotterns rum. Det blev fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar