Sidor

söndag, juli 19, 2020

Söndagssummering - flyttar- & semestervecka

Måndag åkte jag och tittade på kyl & frys på Elon, Elgiganten och Electrolux home. Som väntat gjorde jag köpet på Electrolux och fick hämta dem direkt och ställa på plats. Lite finlir måste det bli för att dörrar ska kunna öppnas rätt, frysen går inte riktigt att öppna fullt nu. Kylskåpet är lite väl tajt mot bänken och riskerar att skadas. De fick stå till sig och slogs igång på tisdagen.

Tisdag var syrran barnvakt åt lilleman i två timmar, men jag skickade med storasystern som hjälp. Hon fick välja mellan flytthjälp eller barnvaktshjälp och valde det första. Så jag och pappa fokuserade på att köra sängar innan det började regna. Vi hann även få dit köksbord och stolar.
Sen tänkte vi köra mer på kvällen men då hade jag kommit fram till att det var viktigare att få ner garderober på sin rätta plats så att vi kan packa upp kartonger än att få dit nån byrå. Så vi fick ner tre garderober och fyllde upp ena väggen i min walk-in. Så nu är det dags att packa upp och fylla 6 garderober.

Onsdag, vi hade sovit första natten och sen cocktailparty efter att jag lyckats fixa Internet. Jag cyklade hem lagom till att natta lilleman.


Torsdag, lungt och skönt. Försökt packa upp kläder men det gick så där. Mamma körde bort gammal kyl och frys. Hämtat all mat från lägenheten, förutom frysmaten men där är nog det mesta frostigt av en mindre bra frys...



MQ som gått i konkurs hade en låda på gallerian där de gav bort galgar. Perfekt för mig, jag behövde galgar och dessa var ju gratis.

Alva hade en sovkompis, här ska fixas så att det finns en extra säng i rummet då dottern ofta vill ha kompisar som sover över hos oss.

Har nu tömt 3 flyttkartonger och monterat två Billy. 

Söndag, har nu tömt 8 flyttkartonger.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar