Sidor

fredag, december 11, 2020

Fogat kaklet

 

Så efter mycket vånda och nån vecka med sjukt barn satte jag igång med att foga kaklet.
Första kvällen blev fogmassan för hård, kanske för att jag hällde i vattnet sist. Eller så tog jag för lite vatten, den torkade i alla fall och gick inte så bra att bre ut. Då hann jag bara den lilla lilla delen till höger om spisröret.
Andra kvällen blev det lösare och bättre och jag hann smeta in resten av den väggen.
Nu har jag just brett upp det sista på den sista väggen.
Tvättgrejen jag köpt var totalt värdelös på fasat kakel men det gick lika bra med en hederlig kökssvamp.
Resultatet är i alla fall bra. Det är huvudsaken, vilken tid det tog har jag redan glömt. Det känns som ett bra beslut att sätta kaklet ända upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar