Sidor

fredag, oktober 31, 2008

Anne Boleyn

I veckan har jag varit helt uppslukad av att se andra säsongen av The Tudors. Empatilös djävel den där Henrik den åttonde. Fast det visste man väl sedan tidigare. Mest är det att jag frossar i att se de påkostade kostymerna och scenografin.

Nästa vecka hade vi tänkt gå och se ”Den andra systern Boleyn”.Filmen med Natalie Portman som Anne Boleyn baserad på Philippa Gregorys bok. Men tyvärr verkar den inte visas på bio i Umeå. Biopremiär var 4:e oktober och än har den inte dykt upp. Jättesynd. Speciellt eftersom jag lät bli att se den i Piteå när jag var hemma en helg.Filmen fokuserar på systrarna Boleyn. Henrik VIII hade ihop det med Annes syster först, något som skuffats undan i the Tudors men är huvudhandlingen i filmen. Tyvärr ser inte kostymerna ut att vara lika påkostade som i serien. Däremot så tycker jag om Natalie Portman som skådis, frågan är om Erik Bana kan göra en lika bra Henrik.

Man skulle kunna klä ut sig till Anne Boleyn på Halloween...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar