Sidor

fredag, december 12, 2008

Goodbye, Umeå

Nu när jag flyttar från Umeå.
Det finns saker jag kommer att sakna, stora som små:
- Sushi från Junkos (Konsum, MVG)
- Kaffe latte på News (Costas) med Tanja, Gabriella och Håkan
- Indiska matlagningsgruppen
- Afterwork på Lottas krog
- Bakelser & fika på stans konditorier/café
- Lunch på Lottas
- Lunch på Taj Mahal
- Lunch på Eastern Palace
- Mias lustgård (fönstershoppar betydligt mer än jag shoppar)
- Mjukglass på torget
- Claes Ohlssons
- Kii
- Indiska
- Voodoo
- Promenadavstånd till jobbet
- En matbutik där jag vet var nästan allt är
- Att bo nästan mitt i smeten, nära till allt, allt
- Ugn och micro i ögonhöjd
- Mitt snygga och fräscha relativt nya kylskåp (Whirlpool)
- Snö och isskulpturer i stan på vintern
- Påskfjädrar i en björk på torget till påsk
- Orientalbutiken (hur ska det gå med matlagningen utan en?)
- Royal bio (nedlagd)
- Min utsikt från datorn, träd, träd, träd