Sidor

måndag, december 01, 2008

Pepparkakshus 2008

När jag var liten fick jag alltid göra ett pepparkakshus med min moster Bibbi. Hon stod där i sitt röda förkläde och satte ihop huset på sin gnistrande diskbänk. Efteråt fick jag dekorera det med nonstop och kristyr (men i början fick jag förstås hjälp med kristyren). Jag åkte alltid hem jättenöjd med mitt lilla pepparkakshus i famnen.
Men som jag minns det verkade det komplicerat och farligt att sätta ihop huset så jag valde en enkel variant nu när jag skulle göra mitt första hus alldeles själv. Faktiskt var det ganska lätt.Beskåda vårat pepparkakshus!
Jag glömde köpa nonstop, men såna här gånger går tankarna drömmande till M&M butiken i Las Vegas där man kunde köpa m&m:s sorterat efter färg!

Mallen till mitt pepparkakshus hittar du här på på Martha Stewards hemsida, men skorstenen fick vi fixa själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar