Sidor

fredag, juli 17, 2009

Fredagsmiddag

Ikväll har vi haft vuxenkväll en liten stund. Barnen fick välja mat från närmaste pizzerian medan vi cyklade in till stan för att umgås med vuxna i någon timme. Först blev det ett stopp hos pappa för att lämna av en present. Vi hade inte tänkt göra mer än kika in men då hade han dukat upp smörgåstårta åt oss.Pappa med sina svärsöner.
Så vi satte oss en liten stund och åt en liten bit smörgåstårta. Innan vi var tvugna att cykla vidare för att hålla tidsplanen. Lyckligtvis skulle vi bara några hus längre ner på gatan, så vi blev inte försenade. En liten paus senare och så cyklade vi vidare till Nodo i stan. De hade "After sun meny" med två alternativ på förrätt, varmrätt och efterrätt.
Jag åt "Bruchetta di Pomodori" till förrätt som var ett väldigt trist bröd, det smakade inte ens vitlök eller salt. Till varmrätt tog jag "Kycklingfilé fylld med soltorkade tomater som serveras färsk pasta i tryffelsås" och det tyckte jag var jättegott. Kaffeglass till efterrätt var också gott, glass är alltid gott.Mari och Jenny. På Nodo har de en jättegod syrlig alkoholfri drink med lime. Den smakar festligt och gott.Ja, vad ska man säga. Även om jag tycker att min man är finast i världen så är inte kameran någon kompis till honom. Ni kan även se att min lilla hårtest som jag råkade elda upp nu har vuxit ut till en mindre liten lugg. Men det bjuder vi på!
Det var himla skoj att få fixa till sig lite, lite grann och umgås med kompisar som vuxna en stund innan vi cyklade hem och såg film med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar