Sidor

fredag, juli 03, 2009

When the cat is away the mouse will play

Jag har ju inte BARA legat och latat mig och läst böcker. Jag har jobbat några timmar också samt fixat lite här hemma. Lite lite grann i alla fall.
Exempelvis så har jag hängt upp bröllopstavlan vi fick i present av min syster.(Den är inköpt hos Isaform AB, alltså min kompis Mikaelas lillasyster.)Sedan har jag även skruvat ihop en Malm byrå från Ikea, som jag ju passade på att åka till så fort älsklingen åkte iväg. Det var så skönt att få gå på Ikea huuuuuur länge som helst och kika tillsammans med Johanna och syrran. Bilen var smockfull på hemvägen, trots att vi fällt ner två tredjedelar av baksätet.Jag köpte även en ny tavellist och lite kryddburkar. Men ändå rymdes inte alla kryddorna där.Sist men inte minst har jag inhandlat två tvättkorgar och märkt upp dem så att de stackars pojkarna kan få lära sig att sortera tvätten. Jag märker att de kör vita t-shirts med svarta och alla andra färger och man vill ju inte att de flyttar hemifrån utan att förstå varför deras vita t-shirts blir grådassiga i färgen. Sedan när de vet kanske de ändå, den dag de flyttar, tvättar allt tillsammans men då kommer de ju också att veta varför det vita aldrig är riktigt vitt. Eller kanske varför det vita en vacker dag blir en helt annan färg. Det hör som till att man ska kunna sortera tvätten. När jag var 13 hade jag inga problem med att köra en tvättmaskin.
:)
Sen så blir det ju mindre jobbigt att köra en maskin om det redan är sorterat. Texten har jag fixat genom att köpa svart plast med klistrig baksida på rulle (Alkor), så skrev jag ut texten spegelvänt på baksidan och klippte ut bokstäverna innan jag klistrade fast dem.

1 kommentar:

  1. Ojoj,synd att jag inte såg din kommentar förrens sent på kvällen,så hade jag kanske köpt en trisslott och varit miljonär nu :)

    Ska ni ut och härja nåt i helgen?

    Fin tavla du fick av syrran förresten! Kramar

    SvaraRadera