Sidor

söndag, april 03, 2011

Sushi - Carlifonia rolls in och utvända

Igår provade jag att göra inochutvända carlifonia rolls. Det är sushi med crabsticks, gurka och advokado. Men jag tog räkor istället för crabsticks och provade på att göra in och utvända rullar.
Det var inte alls så komplicerat som man kan tro, men jag använde lite för mycket ris så de blev jättestora.

Man la noribladet med blanka sidan nedåt och la ris ovanpå. Så la man på plastfolie och vände det hela. Fyllning i ena kanten och så rulla ihop och rulla i sesamfrön.
Gott och sen så ser det ju riktigt fint ut på sushibordet.Så åt vi och pratade. Jag och syrran satt och spelade ett spel och hade trevligt och vips var klockan sent. Läggdags kring 02 - 02:30 passar inte så bra ihop med småbarn som glatt vaknar och ropar hej på morgonskvisten men trevligt var det och jag har faktiskt ändå varit hyfsat pigg idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar