Sidor

onsdag, november 23, 2011

Önskelista till Lillan

Önskelista om mamma får bestämma vill säga. :)
Men det är ju tur att jag får önska åt Alva numera när jag inte får några presenter själv. Man slutar vara barn när man skaffar barn och då får man köpa det man vill ha själv istället. (Jag ska skriva en lååååång lista till nästa gång jag fyller jämna tal.)
Ikeas minikök.
Grannen har två flickor. De är på sitt tredje leksakskök så efter två brio satsade dom på något robustare. Känner jag våran dotter rätt så har hon snart försökt klättra upp på köket och sätt foten genom Briospisens plastluckan eller något liknande. Så lika bra att satsa på någorlunda kvalité. (som man kan skruva fast i väggen på ett tryggt sätt)
Uppdatering:
Hon ska visst få ett briokök av sin moster.
När vi ändå snackar Ikea så vill jag ha Birkeland till hennes rum. Fast den kanske är mer till mig än barnet. :)

Lego
Det har vi önskat av farmor. Såna där stora duplo legoklossar som passar från 1,5 år. Jag tror Alva kommer att älska dem lika mycket som hennes mor & far kommer att hata dem när de ligger överallt.

Tingeling
Vi har första filmen och jag vet att hon ska få en film till i födelsedagspresent.
Kanske någon vill köpa en Tingeling bok?
Sen tänkte jag att av mamma och pappa ska hon få en Tingeling docka. Hinner vi inte beställa en till födelsedagen så får hon den i julklapp.

Pyjamas behöver hon några stycken. Storlek 104 (lite i växten) blir nog bra om det är Lindex, Bamse är lite större än vanliga Lindex så då räcker nog 98. Som t ex den här:
Bamse Lindex
Pyjamas Rosa
Lindex (vanliga), om det är nån som älskar rosa :)
På Hanséns barn har de pyjamasar från Name it. Hon har vuxit ur den hon hade i storlek 86 så då är det 104 som gäller om det är en sån pyjamas.

DVD med de där bilarna som alla pojkar vill ha, hon gillar ju bilar också. (Cars)
DVD Bolt (hon gillar hundar, pojkarna såg nått på tv och under reklamen såg de Bolt och då fick Alva ett utbrott när de bytte kanal, så hon gillade nog den.)

Jag får väl uppdatera om jag kommer på något mer.
Nästa år kanske hon önskar sig något på riktigt.

3 kommentarer:

  1. Det där köket är så fint! Måste nog göra en sån här lista jag med! ;)

    Jo Marie bor på humlevägen. Schampot och balsamet är helt klart värt att prova! Man kan tycka att det är lite svårt att reda ut när de just kommit ut ut duschen. Men det är faktiskt super! Har aldrig problem på morgonen mera. Förut hade hon nästan dreads baki huvudet. Hon har fått många traumatiska minnen från det så hon gillar inte riktigt att kamma håret... :)

    SvaraRadera
  2. Nej nej, ingen idé att stressa fram något. Norah är ju 3,5 år snart och nu var hon redo, inte för ett halvår sedan. Så det är olika från barn till barn men stress gör ingen lycklig. Vi har tagit det pö om pö =)

    SvaraRadera
  3. Haha! Ang rallykörandet. Det blir perfekt! Alva har ju dessutom bra lärare har jag sett! Hennes bröder är ju superduktiga på att köra!

    SvaraRadera