Sidor

onsdag, februari 15, 2012

Knaperi knaperi knus vem är det som gnager på mitt hus?

Jo, det är hon som slängde en kokbok på det där i julas. Låt oss hoppas att hon inte äter upp årets pepparkakshus så fort vi gjort det. Det hinner ju gå nästan ett år så hon borde ha glömt tills dess?

- Äter huuut. Äter mammat huuut. Mmmmh. Pappa. Fantor fantor. 
Så låter det här hemma just nu.
Alva har startat sin babbelmaskin och det kommer ut ord hela tiden. Om att hon äter mammas hus, om pappa och om elefanter.
Djuren gjorde nog störst intryck på resan (och nä, resbloggen har jag inte haft tid med). Hon nämner gecko, elefant och apa ofta. För att inte tala om hunden. Hunden som biter i fingret. Oftast på morgonen om hon sovit oroligt så det kan nog vara en återkommande mardröm...

Igår gjorde jag bort mig.
Äldsta hemmaboende grabben sa "kan vi inte baka en tårta på söndag?". Jag svarade något i stil med "på en söndag, varför ska vi baka tårta på söndag. Av vilken anledning?".
"Äum, jag fyller år då..."
Notering till mig själv: Fyll för bövelen i födelsedagarna i almanackan!
(Nu gäller det att baka en fantastiskt god tårta!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar