Sidor

lördag, februari 25, 2012

Min nya jacka

vinterjacka 2012
Med risk för att verka vara en person som har problem med att de shoppar för mycket (shopaholic) så visar jag här en bild på min nya vinterjacka. Jag fryser inte. Men den är bra mycket finare än mitt slitna traderafynd och dragkedjan kärvar inte heller.
Jag känner mig inte som en michelingubbe, jag känner mig rätt fin i den.

(Ser ni det grå som ligger där brevid. Det är Tobbes nytvättade kalsonger och så här går det om man inte tar ner sin tvätt och stoppar den i byrålådan. Då hamnar de on the Internet. *ho ho hi hi*)

OCH jag har en ny mobil. Fick en på köpet före jul om jag förlängde mitt telia avtal. Men eftersom vi skulle ut och resa fick jag den nu i februari. Vi har inte riktigt blivit kompisar ännu, vi kan säga att vi är lite bekanta med varandra...

Igår jag var på WIP Outlet och kollade. De håller på att stänga igen så det var 30% på outlet priset och då fyndade jag. Egentligen hade jag inte tänkt köpa några vinterkläder i växten för Alva kan nog ha sin overall första halvan av nästa vinter också. Men sen var det ju ett riktigt fynd, så då blev det en vinterjacka och täckisar ändå. Halva ordinarie pris och helt nytt, ändå sved det i plånboken. Det blev grönt och turkost, den hon har nu är helt rosa så jag tyckte att det passar bra att köpa tvärt emot färgen. Hennes rosa mössa är för stor så det passar bra att overallen inte är röd.
Hon har en vårjacka i 98 från villervalla och den ser ut att passa bra. Så då tror jag att 110/116 kommer att passa när hon växer ur sin overall (MeToo i storlek 92), som är för stor nu. Vinterkläder till Alva år 2013, det känns bra att vara ute i tid.

4 kommentarer:

  1. Å vad fina kläder! :) kom inte min kommentar fram om att Vv-kläderna är dina om du vill! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir bra! Torsdag på dagen är jag däremot borta, men kommer hem på em, annars är vi mest troligt hemma eller iaf i närheten, så slå en pling bara! =)

    SvaraRadera
  3. hon kommer att bli så tjusig i sina nya kläder, då hon vuxit lite
    Kram från Mormor

    SvaraRadera
  4. vilket fint set! ja har köpt vinterkläder åt nellie till 2013 redan förra vintern, fast det var inte riktigt tänkt så...trodde hon skule kunna ha det i år men det var alldeles förstort så vi har lånat ut det i vinter och använder det nästa istället :)

    SvaraRadera