Sidor

torsdag, december 24, 2015

Julkalender

I år har jag gjort en egen julkalender till dottern. Varje morgon har hon fått ett paket att öppna. Jag tyckte att det var en bra idé då hon ändå ska byta storlek på  kläderna kan jag ju alltid plocka något ur högen nya kläder som ska in i garderoben om jag inte hittar något annat.
Det har varit saker som vi redan hade hemma.
Bland annat hade jag ett kit med tunna målarböcker med prinsessor, hon fick dom egentligen när hon var två men när de visade sig innehålla klistermärken plockade jag bort dem. Istället har hon fått en i taget nu.
Lördagar har paketet varit lördagsgodiset.
Ibland har det varit ett uppdrag. Till exempel "ikväll ska du hjälpa till och klä granen".
En annan dag var det mönster till pärlbricksponnys.
En dag fick hon detta bling, bling halsband som jag älskade när jag var liten.
Dessa två fina barbieklänningar fick jag av min moster (som köpt dem på resa i USA) när jag var liten och nu har jag gett bort dem till dottern i julkalendern.
Barbiekappan som en annan moster sytt med mössa och väska är nu även den dotterns.
Det gjorde varje morgon lite roligare och säkert blev väntan på julen mer minnesvärd. Jag behövde inte slå in alla paketen på en gång utan hittade på något eftersom. Mest av allt uppskattades nog att få öppna själva paketet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar