Sidor

fredag, februari 24, 2017

Melodifestivalen genrep i Skellefteå

Fredag och all in vad gäller melodifestivalen. Ibland måste man glädja sitt barn lite extra. Som t ex när Melodifestivalen har en deltävling inom en timmes avstånd!
Jag plockade ut två biljetter på Coop poäng, känns som att vi blev bjudna av Coop. (Roligare att spendera dem så än på en ost.) Vi satt högt upp och ganska långt bak.
Vy från våran plats
Dottern var glad att hon såg Wiktoria, Alice och Loreen. Hon kunde knappt tro att det var på riktigt.
Jätteglatt blev hon också när Alice vinkade tillbaka till henne.
Jon-Henrik som första bidrag.
(Uppdatering: Det bidraget gjorde sig bättre på tv.)



Loreens konstnärliga bidrag.
Dottern gillade Alice och Wiktoria bäst och så Loreen.
Det var roligt att det fanns en del annat före man gick in till genrepet och att det vara anpassat för barn och inte snordyrt som på disney on ice utan gratis.
Alva fick uppträda och göra en egen liten video med Bolist och sen fick hon massor av choklad.
Jag skulle lägga upp den på youtube men nu när jag skulle logga in och glömt lösenord och hur man gör så råkade jag fixa mig en youtube-kanal.


Hon fick fotografera sig i guldjacka och få chips. Hon fick ett Skellefteå-armband. Hon skulle tävla om en flygresa men vi hittade inte någon med ett matchande nummer. (Hon tänkte att om hon vann skulle vi kunna åka till Vasamuseet.)
Det var roligt helt enkelt.
Kul att se showen live. Jag tänkte nog att jag får stå ut ett tag som hemma, men nu kan jag tänka mig att se alla delfinaler här uppe i norr live.

Jag trodde att de bara skulle köra igenom bidragen men de skulle visst öva på allt och hade lottat fram vilka som "gått vidare" och sedan vilka som vunnit.
Artisterna var mindre nervösa i alla fall.

Sen körde jag hem i läskigt mörker och snörök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar