Sidor

söndag, februari 26, 2017

Söndagssummering

Tisdagsyoga, torsdag blev det skottning, koreansk matlagning och me&i träff. Fredagkväll hade vi biljetter till genrepet av melodifestivalens deltävling i Skellefteå. Det blev en snabb middag på sushi & te före vi åkte ner.

 I lördags for Alva iväg en sväng med sin pappa så jag passade på att ta en promenad i vinterljuset. Det är så underbart härligt när ljuset återvänder efter vintermörkret och det är lagom temperatur för en promenad. För mig är det perfekt när det är -5 till -10 grader.
Pitholm i vinterljus.
Det blev att åka och se mello på stugan och mysa framför brasan i samma veva. Så söndag vaknade jag i mer lantlig miljö. Det blev en ännu ljusare promenad när städningen var klar.
Här står jag på bron över Bonökanalen.
Söndag bjöd på tillagning av koreansk anka med pak choi, me&i träff och en kyligare kväll med -17.

Veckans shopping
All denna annorlunda matlagning beror på att jag planerade och handlade maten efter recept i min nyaste kokbok. Asiatiska smaker av Jenny Walldén. Det var så gott när jag åt på hennes restaurang så jag blev tvungen att köpa den.

Jag har även köpt en låda med lunchmat från iTrim. Jag inspirerades av Malin som ätit soppor i två veckor fast hon inte ville. Utvärdering kommer i ett separat inlägg men jag kan börja med att säga att burken med något soppliknande verkligen inte gick att äta...

1 kommentar:

  1. Hej
    Bron över bondökanalen? Har det blivit en kanal där ute nu? Är ju snart 3 år sen jag flyttade från Kartudden och mycket hinner ju hända

    SvaraRadera