Sidor

söndag, februari 19, 2017

Söndagssummering



Ännu en vecka har passerat. Jag var på yoga i tisdags, tror faktiskt att jag somnade nån liten minut där i slutet men det var härligt det också. Bilden visar tredje ombyte. Först sköna kläder för yogan, jobboutfit med skön klänning och city coat och så iväg och visa me&i på kvällen i skönaste dots pants. Det blev ett fjärde ombyte till mysbyxor och pyjamas när jag kom hem igen.
I onsdags var jag på bio och såg "Fifty shades darker" och i lördags såg jag "Vaiana". Det var första gången tonåringen var barnvakt åt lillan, jag nattade henne innan jag åkte men ändå toppenbra. Han har visserligen passat henne en liten stund tidigare också, när jag varit tvungen att åka före barnvakten kommit.
Duktig dottern som äter sin frukost på utsatt tid. Smart av mig att ge henne hålltider för morgonen. Minutvisaren pekar ut dem och hon är rätt så duktig på det. Jag får förstås påminna ibland.

Läsvärt
:
Vem bestämmer vem som är klimatsmart?
Vakna upp ur den digitala drömmen

Veckans shopping
I veckan blev det ett länge efterlängtat inredningsköp. I flera år har jag varje gång jag lagt mig tänkt på hur ful den där takfläkten. De senaste tre kanske snarare "varför hänger den här kvar när jag verkligen avskyr den?". Så för nått år sen såg jag den jag vill ha istället för fläkten och i veckan blev det (äntligen) inköp. Denna vinner gissningsvis "årets inredningsköp 2017", redan i februari.

Det visade sig också att förutom att den är miljoner ggr snyggare så ger den också ett mycket behagligare ljus. Nu slipper man få en spotlight rakt i ögonen om någon tänder ljuset när man ligger kvar i sängen.
Takfläkten? Slänga? Nej den gav jag bort till en kvinna som frågade efter en takfläkt på Facebook. Väldigt miljövänligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar