Sidor

söndag, december 09, 2018

Söndagssummering - lilleman 10 veckor


Tisdag somnade jag med den lille när han åt och sov sedan i tre timmar på eftermiddagen. Men tur var det ändå för sen var han vaken på natten så då blev det bara tre timmar på natten. Lite lagom mosig på onsdagen men klarade mig ändå. Pinchos fick stå för middagen då dottern skulle få välja på födelsedagen men inte ville missa sin torsdagsaktivitet. Jag tog dumplings (säkert kort) och provade langos och chevrépizza. Langos var inte krispiga alls så de rekommenderar jag inte. Dumplings och stekta räkor är fortfarande det bästa med churros till dessert. Jag sa att dottern fyllde år så hon blev firad med en skål godis och blev hur glad och tacksam som helst.



Frukost på sängen på födelsedagen - det är sen gammalt.


Torsdag väckte jag födelsedagsbarnet med sång och frukost på sängen. Smörgåsrån, en arraksboll med tårtljus, apelsinjuice, mandarin, smoothie och en LOL Surprise. Det var så tur att när hon öppnade den så fick hon en "ultra-rare" superglittrig liten docka. Bättre än så kunde det inte bli. Hon fick sin riktiga present en vecka i förtid (iPhone) då hennes pappa var hemma men nått litet tyckte jag hon kunde få på födelsedagen.




I veckan pysslade vi pepparkakshus, det här är min sida av huset. Jag satte fast salta pinnar på dem. Dottern hon gick all in på godis i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar