Sidor

torsdag, juli 13, 2006

Paltkalas & Pirates

Idag var det paltkalas på stan. Gratis palt serveras inne i stan till alla som vill. Riktigt god palt, men inte lika go som farmors förstås. Någonting som alla pitebor säger om sin mormor eller farmor, det finns många olika recept. Själv har jag inte gjort pitepalt utan farmors hjälp. Men en vacker dag ska jag våga mig på det och tvinga vänner och bekanta att äta mina paltar fast de kanske blir stenhårda. I alla fall så var det som vanlig mängde utav pensionärer på stan, tur att vi inte var så hungriga så att vi orkade vänta tills de fått sig en palt. Att stå i kö med armbågande elaka pensionärer vill man helst undvika.
Vilade lite hos syrran innan vi gick på syrrans café och fikade och sedan gick vi och såg "Pirates of the Carribean: Dead man's chest", en film som inte kommer att bli en del av min dvd-samling. Den började kvart i tolv, och var 2,5 timme. Fullsatt i biografen. Men uppföljaren är inte lika rolig, storyn är inte lika engagerande, mer specialeffekter, den är både slemmigare och blodigare. Jag är lite besviken faktiskt. Men jo, jag kommer att se uppföljaren nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar