Sidor

fredag, juli 28, 2006

Pdol, Torsdag

Jag jobbade till klockan tolv, tog väskan och åkte till Piteå med 12.10 bussen. Egentligen hade jag tagit med en massa grejor till Piteå redan, men min kära syster upplyste mig om att "allt var slut" på systembolaget i Piteå (dvs alla Bacardi Breezer watermelon), så det var bara att handla det man ville ha i Umeå.
Väl framme i Piteå kom jag på att jag ju inte pratat med någon om eventuellt party. Men, ett gäng satt redan och nere i båtparken. Jag gick dit och hälsade och blev bjuden på vin så jag blev kvar där, iklädd jobbarkläder. Det kändes väldigt fånigt att sitta i parken iklädd propert randig kjol.

Någon timme senare var det i alla fall lite mer party-kläder som gällde. En förfest nära där min syster bor (bra, behövde bara gå runt huset). Så snart vi kom in åt jag festivalens första matbit, vilket blev thaiwook. God, som alltid.
Resten av kvällen spenderades i Kittelfjälls öltält.
Framåt morgon timmarna fick jag ett sms från Östersunds killen som inte var alldeles positivt, jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Kanske vi ses igen, kanske inte...

Nej, nu ska jag gå ut och kolla på när dom lär ut Bollywood dans (om jag hinner, det började visst 12)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar