Sidor

måndag, juli 31, 2006

Pdol, Lördag

Vaknade och duschade, sedan blev jag raskt utkastad ur duschen för att någon kille skulle komma och använda den. Man vill ju inte stå naken när det dyker upp okända karlar. Syrran hade köpt hem frukost mat för  äta frukostatt jag skulle bo hos henne i helgen. Så hon hävdade bestämt att vi måste hemma. Fixade te och mackor men de visade sig inte falla oss riktigt i smaken, så vi bestämde oss för något mer matigt i alla fall (däremot kan jag ha glömt av det, jag har inget minne av att jag åt något). Jag bestämde mig för att ha på mig den vita nya sommarklänningen, nu när jag blivit lite brun är jag inte lika spöklik i den. Faktiskt klarade jag mig utan att bli alltför nedsmutsad, fast jag hade vitt (brukar bli så nervös så jag spiller på mig bara därför).
Solen sken på parkeringsdäcket och vänner och bekanta fanns satt redan bänkade, så det var bara att slå sig ner och prata. Dricka lite cider i solen och snart var man riktigt glad och uppåt. Så pass att man nästan dansar på bordet (okej, kanske lite på bänken. Jag är ju trots att höjdrädd).
Bandet underhöll med ganska mycket "same procedure as last time". Man började känna igen låtarna efter torsdagskvällens, fredags dagen och fredagskvällens uppträdande. Men, det verkade fungera på publiken fortfarande. Har man då en uppseende väckande hatt på sig riskerar man att blir tvungen att sjunga, något hon klarade utmärkt.Hela familjen roas, stora som små. Stundvis lockade bandet publiken att sjunga barnvisor som allsång för någon liten gäst. Fredagsdagen såg jag två gamla tanter också, en hade rullator. Så det är lite blandat...
De yngre tjugo-någonting partydjuren.
När vi sedan dansat klart på bordet och druckit några cider för mycket (om jag aldrig mer ser en Grevens päroncider så är det helt okej för mig), gick vi hem och la oss en stund. Två timmars sömn senare var det dags att göra sig i ordning. Snabbt som attans, en timme för två tjejer i ett pyttelitet badrum är bra jobbat.
Sedan skulle vi snabbt få oss något att äta också. Denna gång blev det wraps från "Furuborg" som fått bäst i test i Piteå tidningen. Syrran tog scampi och jag tog biff för att biffen skulle innehålla guacamole. Kollade och hittade ingen guacamole så jag gick tillbaka och fick nån sorts grönvit rinnig sås (så ser ju inte riktig guacamole ut, det är ju bara avokado och kryddor vilket den här såsen inte smakade som). Av mig får den där wrapsen 2 av 5 möjliga. Jag tror att PT reportrarna blir mutade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar