Sidor

måndag, juli 31, 2006

Pdol, Fredag

Vaknade och gjorde mig i ordning, sedan gick vi ut på stan och funderade på om vi skulle äta någonting. Syrran skulle börja jobba lite tidigare än det som ursprungligen var planerat. Innan dess hann hon dock med att fixa biljetter till efterfesten på Statt. Inte alls dumt, kvällarna behöver inte sluta för tidigt då. När hon gick iväg för att jobba köpte jag en langos och började gå hem till pappa, jag tror jag börjar hålla med dom som tycker att langos bara är flottigt och äckligt. Pappa hade ringt och undrat om han skulle få träffa sin dotter och jag hade kommit fram till att jag nog inte skulle traska ända till klubbgärdet. Så det var lika bra att gå dit och hämta alla saker jag lämnat där tidigare. Pappa fick bjuda på ett glas mjölk och kaka, visa sin nya fina husbil och träffa sin dotter i cirka en kvart innan hon elakt nog traskade tillbaka till stan och "taktik vilade" i drygt en timme.
En tupplur som blev aningen för lång, jag skulle ner till en båt på fest men det blev lite väl sent. Syrran ville att jag skulle följa med henne till någon kille på fest. Så jag resonerade som så att det är bättre att vara inne än ute när det är lite kyligt. Tyvärr visade det sig att festen var på en innergård. Jag, iklädd min fina röd/svarta sommarklänning, och massor av 20 åringar som slänger sitt skräp och sina ölbukar hit och dit. Stackars människor som ska städa upp efter den festen. Jag kände mig helt felplacerad.
Vi gick in på området redan vid tio-tiden tror jag. Dags att få sig lite mat. Valet föll på ett av thai-mat ställena, de här hade vårrullar till wooken. Härligt krispiga vårrullar med chilisås på och god wook, av pdol-maten jag åt i år så var det absolut godast. Utan tvekan!
Jag smet in i öltältet men kände mig ändå lite trött, så på efterfesten höll inte på till fem för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar