Sidor

fredag, augusti 04, 2006

Kajfesten 2006

Idag fick jag höra att det var några på jobbet som ordnat med party. Hade jag hört det tidigare i veckan så hade jag förstås sagt att jag inte ville komma dit. MEN, när folk bekymrat sig med att ordna något så tycker jag att man ska ställa upp och komma i mesta möjliga mån. Dessutom skulle vi ju få pizza (gratis middag). Så när min syster ringde var jag på systembolaget och köpte några cider (inte grevens päroncider). Jag trodde inte att jag skulle gå in där på ett bra tag, mitt partysug är tillfredställt för ett halvår till, minst. En liten shoppingrunda på stan resulterade i:
En musmatta med gelekudde från favoritbutiken (Claes Ohlssons) ska gör att jag inte får ont i handen när jag sitter med datorn dagarna i ända.
Tehörnan har gott te, skulle egentligen bara ha "Rabarber grädd" (det godaste) men deras "Sommarblandning" var inte illa heller.
Jag gillar även att man inte måste stressa iväg direkt efter jobbet, jag hann till och med tvätta mina jeans innan det var dags att gå på party. Alldeles vid kajen höll vi till men utsikt ner över scenen. Pizza i mängder och så tittade vi på uppträdandet och sen gick jag i princip hem. Orkar inte vara uppe och ränna nu när jag precis vilat upp mig från förra helgen (och så ska jag jobba i helgen).Uppträdandet innehöll en massa artister som jag inte känner till (Velvet? Idol-Ola? Fame Factory-Anders? Cosmo 4?). Men även någon som jag känner till. "Evan" presenterade dom som "grabben som är fest", inte lite dålig självkännedom alltså. Hans hit (var det förra sommaren?) var ju värsta balladen och uppträdandet var inte direkt "fest" utan mer lugna låtar. Men det beror ju förstås på hur man tycker att fester ska vara kanske? Eller att han som presenterade artisterna har noll koll? Jag ska inte vara elak, Evan är faktiskt en väldigt lugn trevlig och sansad kille (i alla fall de gånger jag träffat honom). Hur som helst är jag glad att det verkar gå bra för honom.
Den som de flesta väntade på var Linda Bengtzing. Hon dök upp och körde sina roliga partylåtar "Alla flickor utom jag" och "Jag ljuger så bra", däremellan hann hon tralla lite på båten Anna och säga att hon avskyr den. TACK! Det gör jag också! Men nästa gång tycker jag att hon ska ha lite roligare kläder. Visst, det var vardagsfint men som artist-står-på-scenen var det väldigt tråkiga kläder. Var är glittret och glamoren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar