Sidor

onsdag, augusti 09, 2006

Lägenhet till salu!

Grannarna ska flytta, inte jag. Deras lägenhet är i alla fall till salu. Eftersom deras är exakt likadan som min (fast 70 kr dyrare per månad och med balkong) så känns det högintressant att se vad dom får för den. Nästan som att veta precis vad jag skulle få för min. Inte för att jag har tänkt sälja, men om jag skulle det...
Om jag skulle det och flytta till Piteå så skulle jag gå och kolla på det här huset (som kostar mindre än lägenheten om man ser på utropspriset).Det såg så mysigt ut att jag har möblerat klart i huvudet, men egentligen skulle jag titta på de hus min kompis är intresserad av. Men kompisen vill nog inte ha det här rosa huset, det kanske skulle vara lite för feminimt? Förresten skulle det nog vara finare i gult.

I alla fall är det lite för- och nackdelar med att grannarna flyttar. Nya grannar lever om när dom flyttar in och så ska dom borra upp sina tavlor och sånt. Men å andra sidan har ju dessa grannar troligen byggt alla sina möbler i lägenheten, så nästa kan ju inte borra mer. Däremot så kan det bli ett partydjur som flyttar in, en sån där som har fest fredag, lördag OCH tisdag med efterfest och kompisar som kommer runt tretiden och trycker på den högljudda porttelefonen i flera minuter (man vaknar fast det är i en annan lägenhet). Hoppas att det blir en lugn person.

Inga kommentarer: