Sidor

torsdag, augusti 17, 2006

Mermaids

Idag när jag kom hem tittade jag på "Mermaids" och jag måste säga att Mrs Flax (Cher) har en härlig inställning till livet. En morsa som tycker att allt annat än plockmat är ett för stort åtagande. Mackorna skärs ut till stjärnor och hade hon haft halloweenkostymen (en sjöjungfrudräkt) när flickorna var små hade hon gjort allt i den. Ett rent citat är:
Death is:
Dwelling on the past or staying in one place too long.

Älta det förflutna försöker jag definitivt att låta bli, man blir bara knäpp av sånt. Kanske har jag stannat på samma ställe för länge. Sex år i Umeå och rekordlånga 3,5 år i samma lägenhet. Så länge har jag inte bott någonstans sedan första gången jag flyttade. Jag tycker faktiskt om både Umeå och lägenheten väldigt mycket. Men jag skulle hemskt gärna vilja ha ett heltidsjobb istället för två deltider.

Inga kommentarer: