Sidor

lördag, mars 31, 2007

Indisk buffé funderingar

Det är lätt egentligen.
Vindaloo
Köttgryta (små stark)

Champinjongryta (favorit)

Kofta korma
(Milda köttbullar)

och kyckling.

Men det är svårt att välja ut kycklingreceptet.
Om det inte var för köttbullarna skulle en mild kyckling vara perfekt. Men med en mild kyckling så blir det lite trist och köttgrytan kommer att bli som en smakchock i jämnförelse med två mesigt kryddade rätter.
Tikka masala kyckling är gott och men smått besvärligt då måste man göra tandorikyckling först (vilket man i och för sig kan göra kvällen före). Dessutom så innehåller det också tomat precis som köttbullarna.
Om jag istället tar mild kyckling istället för köttbullar så blir det för mycket kyckling. Jag kan förstås göra kokoskyckling i ugnen, men det vet jag inte om det alls passar ihop med resten...
Nja, det kanske lutar mot tikka masala i alla fall. Nu när jag kikar bland recepten så visar det sig att vi gjorde tikka masala och kyckling korma (mild) samtidigt, så då blir det nog granska bra. Det var förresten för att lära mig göra tikka masala som jag gick matlagningskurs från första början. Så det är klart den ska med.